Ahir va tenir lloc a Madrid la 9a convocatòria de lliurament de reconeixements a l’excel·lència en la qualitat assistencial que atorga la Fundació IDIS.

El Dr. Jesús Costa Vila, president executiu i director mèdic del grup Admiravisió, va acudir a recollir el nostre primer reconeixement a l’excel·lència en qualitat assistencial QH, que se suma a les certificacions ISO 9001 de gestió, ISO 14001 de medi ambient i UNE 179003 de Seguretat del Pacient que componen el nostre sistema de gestió integrat. La nostra organització ha apostat pel camí de l’excel·lència des del començament. La nostra primera certificació a ISO 9001 data de 2004.

És un gran honor per a nosaltres que sigui reconeguda la nostra trajectòria amb aquest nou guardó. També és una gran responsabilitat, mèrit de lesforç, dedicació i professionalitat del nostre equip humà. Agraïm a la Fundació IDIS aquest reconeixement, que dediquem al nostre equip i als nostres pacients.

9a edició del reconeixement QH

La nostra organització forma part de les 16 que en aquesta 9a edició ha obtingut el reconeixement QH per primera vegada.

En aquesta convocatòria s’ha avaluat un total de 134 sol·licituds (47 per aconseguir el reconeixement per primera vegada, 20 per millorar de categoria i 65 per renovar el segell que van aconseguir a la VII Convocatòria), de les quals 98 corresponen a organitzacions privades, 25 a organitzacions públiques i 11 a mútues. En total, són 158 les entitats reconegudes amb el segell Quality Healthcare.

La cerimònia va comptar amb la participació d’Elena Mantilla, directora general d’Inspecció, Ordenació i Estratègia Sanitària a la Conselleria de Sanitat de la Comunitat de Madrid.

Va obrir l’acte, el president de l’Institut per al Desenvolupament i la Integració de la Sanitat (Fundació IDIS), Juan Abarca. En el discurs va apuntar que “proporcionar una millor atenció sanitària als pacients i obtenir qualitat en el resultat d’un servei, haurien de ser dos aspectes clau per a tota aquella organització que vulgui continuar avançant cap a l’excel·lència en tots els seus processos”.

El Comitè Auditor, format per Avelino Brito, director general de l’Associació Espanyola per a la Qualitat; Carina Escobar, presidenta de la Plataforma d’Organitzacions de Pacients; José Soto, president de la Societat Espanyola de Directius de la Salut (Sedisa), i Ángel de Benito, secretari general de la Fundació IDIS, va ser l’encarregat de lliurar els reconeixements a les diferents organitzacions.

La cloenda de la jornada ha estat a càrrec d’Àngel de Benito, secretari general de la Fundació IDIS, que ha remarcat que “aquest reconeixement és, sens dubte, un motor d’innovació i millora contínua per a les organitzacions sanitàries que aspiren a donar un òptim servei assistencial. Des de la Fundació hem volgut donar visibilitat a les organitzacions sanitàries que fomenten cada vegada més un grau més alt de satisfacció dels seus pacients. De fet, les iniciatives que tenen com a objectiu la millora continuada en sanitat, com és el cas del Reconeixement QH, tenen un gran valor perquè és un concepte que ha d’anar íntimament lligat a l’atenció als pacients: sempre cal intentar millorar-la”.

Què és el reconoeixement QH?

El reconeixement QH és una certificació de qualitat que otorga la Fundación IDIS.

La Fundació Institut per al Desenvolupament i Integració de la Sanitat (IDIS), és una entitat constituïda el maig de 2010, que aglutina el sector sanitari privat i que té com a finalitat promoure la millora de la salut dels ciutadans i defensar el sistema sanitari espanyol en conjunt, a través de la posada en valor de l’aportació de la sanitat privada.

Segons descripció de la mateixa orrganització que l’ha creat, el reconeixement QH:

  • És un sistema pioner i innovador que reconeix l’Excel·lència en Qualitat Assistencial a organitzacions sanitàries públiques i privades que entenen la qualitat com a cultura de millora contínua.
  • És un motor d’innovació i millora continuada per a les organitzacions sanitàries que aspiren a l’excel·lència i treballen perquè tots els procediments siguin òptims.
  • És un reconeixement a les organitzacions sanitàries que s’esforcen a implantar un sistema de qualitat progressiu i continuat en el temps i que han obtingut les certificacions necessàries per aportar les màximes garanties als seus processos.
  • És un element que ofereix visibilitat a les organitzacions sanitàries pels resultats en termes de qualitat.
  • És un indicador objectiu que reconeix la qualitat assistencial dels centres i que disposa d‟un sistema d‟identificació progressiu des del nivell d‟accés (segell QH) fins al màxim nivell acreditable (segell QH + 3 estrelles).
Abrir en WhatsApp
1
¿Tienes alguna duda?
Hola, ¿en qué podemos ayudarte?