Codi ètic

El Codi ètic d’Admiravisión pretén ser una guia de conducta i compromís, que té com a línia bàsica la responsabilitat i el respecte, actituds fonamentals en les relacions humanes i en la pràctica diària.

També vol ser un referent tant en les nostres actuacions cap als pacients que atenem i la societat que ens envolta, com en les relacions professionals que establim entre nosaltres mateixos.

El nostre compromís és el d’oferir qualitat de servei, coneixement i sostenibilitat, treballant de forma coherent, honesta i tenint en compte els valors de la institució, prenent com a guia l’excel·lència professional i la innovació.

Més enllà de la seva pròpia formulació, tot Codi ètic demana la implicació dels professionals de la institució i per tant, el seu desplegament en forma de polítiques i de pràctiques concretes, que són les que traduiran en actuacions específiques els principis que aquí es presenten.

PRINCIPIS INSTITUCIONALS

Responsabilitat i transparència

  • Ens farem responsables de les nostres decisions i actes, vetllant per les bones pràctiques en assistència, docència, investigació i gestió, el que implica assumir les conseqüències i ser capaços de retre comptes.
  • Actuarem amb transparència en tot allò que fem, de manera que mereixem la confiança dels pacients i de les seves famílies.
  • Mantindrem la confidencialitat de les dades clíniques que pertanyen a la privacitat de les persones.
  • competència
  • La institució i els professionals mantindrem el nivell de coneixements, habilitats i actituds adequats a l’activitat que desenvolupem, i millorarem constantment el nostre treball. Això inclou la capacitació, la preparació i l’aprenentatge continu.
  • equitat
  • Evitarem qualsevol acte discriminatori en l’assistència prestada i la distribució dels recursos assignats.

Qualitat i Formació

  • Contribuirem a la millora permanent de la qualitat de l’assistència prestada, amb la gestió eficient dels recursos disponibles.
  • Mantindrem com a objectiu prioritari el benestar del pacient en qualsevol circumstància.
  • Tindrem cura de manera expressa la relació, amb educació i respecte, tant amb el pacient com amb els seus familiars, i també en la relació entre nosaltres.
  • Utilitzarem els protocols i les guies de pràctica clínica establerts per la institució, aplicant-los de manera personalitzada i considerant les necessitats específiques de cada pacient.
  • Serem una organització receptiva i dinàmica que respon, que aprèn i es desenvolupa contínuament amb una cultura de l’avaluació i que és especialment sensible al seu entorn social, econòmic, tecnològic i cultural, contínuament canviant.
  • Evitarem les actuacions diagnòstic-terapèutiques innecessàries, desproporcionades, o que no s’han mostrat útils, sempre tenint en compte la millor evidència disponible, els principis de la bioètica i la dignitat de la persona.
  • Mantindrem les nostres instal·lacions i els equipaments en un nivell adequat, i facilitarem els mitjans de treball necessaris per al desenvolupament de la nostra activitat.
  • Facilitarem a tot el personal en període de formació els mitjans necessaris per a l’adquisició de coneixements, habilitats i actituds professionals i humanes que els permeti desenvolupar una adequada activitat assistencial i investigadora.

Compliment de la Llei

  • El compliment de la Llei és un requisit incondicional per Admiravisión. Tots els seus professionals han d’estar familiaritzats amb les lleis que concerneixen al seu treball i la Direcció s’esforçarà per proporcionar les instruccions i assessorament necessaris per al correcte desenvolupament del mateix.

PRINCIPIS ASSISTENCIALS

Relació amb els pacients

  • Respectarem la dignitat del pacient com a persona, sense discriminació per raons d’edat, sexe, raça, condició social, idees, creences o discapacitats de qualsevol tipus, tenint en compte en tot moment els seus drets.
  • Respectarem els valors morals i culturals dels pacients, així com les seves conviccions religioses i filosòfiques. La pràctica que se’n derivi ha de ser compatible amb la pràctica mèdica i respectuosa amb les normes del centre.
  • Respectarem la intimitat del pacient en totes les nostres actuacions.
  • Respectarem el dret a la informació que ha de ser verídica, comprensible i adequada a cada pacient. Així mateix, respectarem el dret del malalt a no ser informat.
  • Respectarem la confidencialitat en la transmissió d’informació entre el malalt i el personal de l’hospital, ja sigui verbal o escrita. Custodiarem i farem bon ús de les dades personals dels pacients i de tota la informació relativa a la seva salut.
  • Respectarem el dret a morir amb dignitat, entenent per això l’alleugeriment dels patiments físics i psíquics amb el suport necessari tant al malalt com a la família.

Autonomia

  • Respectarem el dret del pacient a participar en la presa de decisions i a donar, o retirar, el seu consentiment per a la realització de qualsevol procediment diagnòstic o terapèutic, sense que, en cap cas, la seva decisió comporti un canvi en la nostra relació amb ell / a.
  • Respectarem i atendrem, segons la normativa vigent, els desitjos i les voluntats del malalt, manifestades de forma anticipada en un document signat per ell / a (DVA), sobre les cures i els tractaments del seu procés assistencial, quan no sigui capaç d’expressar per si mateix a causa de l’estat de la seva malaltia.

PRINCIPIS SOCIOLABORALS

  • Establirem les relacions laborals i personals entre els treballadors sobre la base del respecte mutu, la cooperació i la confiança.
  • Som una organització adaptada a la confiança del seu entorn, oberta a nous reptes i oportunitats i que creu en les persones disposades a millorar. És per això que entén la igualtat d’oportunitats com un avantatge competitiu enfront dels nous reptes.
  • Afavorirem en tot moment les relacions entre professionals, tenint en compte la seva opinió, i fomentant el treball en equip multidisciplinari.
  • Mantindrem un esperit de col·laboració i solidaritat amb els companys de treball, tenint en compte l’objectiu comú de servei al pacient.
  • Respectarem la llibertat d’actuació dels professionals en el marc dels estàndards fixats per la comunitat científica i amb els mitjans disponibles, incloent l’objecció de consciència acceptada legalment.
  • Prendrem les mesures adequades quan el nostre estat de salut pugui representar un perill per a nosaltres mateixos o per a tercers.
  • Actuarem responsablement en el cas de trobar-nos davant la sospita fonamentada que un company pugui patir una malaltia que sigui un perill per a ell mateix o per a tercers.
  • Actuarem amb responsabilitat i comprensió davant la malaltia d’un company i respectarem al màxim la confidencialitat fins als límits establerts.
  • Respectarem i complirem les normes de seguretat i salut establertes, complint les recomanacions institucionals sobre prevenció de riscos i usant adequadament les instal·lacions i eines de treball.
  • Vetllarem i mantindrem la confidencialitat i el sigil del secret professional en totes les nostres actuacions, que abasta tant el tractament de les dades clíniques amb els que conté l’expedient personal.
  • Aplicarem els principis ètics i vetllarem per la transparència en els processos relatius a la gestió de les persones.
  • Gestionarem la institució seguint els principis d’eficiència, equitat, humanitat i transparència.
  • Consolidarem una institució econòmica i organitzativament fort.
  • No s’oferiran ni rebran avantatges econòmics o de qualsevol altre tipus que es puguin considerar impròpies en el desenvolupament de l’activitat professional, per tal d’obtenir tractes comercials o altres serveis de favor.
  •  Les atencions i els regals d’empresa a tercers, en cas d’estar permesos per la legislació i siguin social i èticament adequats, s’han de fer de conformitat amb la normativa general de despeses de Admiravisión, sempre d’acord amb les normes i reglaments vigents.
  • Ens comprometem a respectar i seguir el contingut d’aquest codi ètic

ÀMBIT D’APLICACIÓ

  • El Codi ètic és aplicable al conjunt d’operacions efectuades per Admiravisión i sobre la base del mateix, hauran d’inspirar-se i interpretar-totes les directrius, polítiques i normes establertes en els diferents centres i / o societats en què ADMIRARVISION participa.
  • Qualsevol normativa o directriu interna implantada amb anterioritat a aquest document, s’interpretarà o adequar-(si resultés necessari) d’acord amb el fons i esperit del Codi ètic
  • El Codi ètic obliga a totes les persones que siguin empleats d’aquelles entitats que formen part de Admiravisión, amb independència del seu nivell jeràrquic i la seva ubicació funcional.
  • Els proveïdors que contractin o vulguin contractar els seus productes o serveis amb Admiravisión han de complir els valors i condicions del Codi ètic.
  • Admiravisión vetllarà pel compliment del Codi ètic així com de la normativa interna que el desenvolupi per part dels seus empleats, i impulsarà el seu coneixement i adopció de mesures pertinents per part de clients, proveïdors i subcontractistes los perquè atorguin les garanties necessàries d’accés i verificació per part de Admiravisión o tercer autoritzat expressament a aquest efecte.