El Model de Reconeixement a l’Excel·lència Europea distingeix les organitzacions que segueixen una estratègia orientada cap a l’excel·lència i que han aconseguit assolir els seus objectius.
La Fundació Europea per a la Gestió de la Qualitat (en anglès, European Foundation for Quality Management, EFQM) fou fundada el 1988 pels presidents de les catorze més grans companyies europees i va comptar amb el suport de la Comissió Europea.
La Fundació té un paper clau en l’increment de l’eficàcia i l’eficiència de les organitzacions europees, reforçant la qualitat en tots els aspectes de les seves activitats, així com estimulant i assistint al desenvolupament de la millora de la qualitat.
L’objectiu del Model EFQM d’Excel·lència és ajudar les organitzacions a conèixer-se millor elles mateixes i, en conseqüència, a millorar el seu funcionament. Per això, avalua criteris com ara el lideratge, la gestió del personal, la gestió de la tecnologia o la relació amb els clients.
El 2011 es van registrar més de 700 organitzacions, des de multinacionals o importants companyies d’àmbit nacional fins a universitats i instituts d’investigació.
Aquest reconeixement atorga a les organitzacions el prestigi i la confiança de la societat, ja que només reconeix les organitzacions realment excel·lents en la gestió i que compleixen amb uns exigents requisits.
Més informació:
Wikipedia: Fundació Europea per a la Gestió de la Qualitat
EFQM Web Site